Andreas Hannes - Warping Soul
Ugo Dehaes - Simple Machines (fragment)
Liam McCall - Fr/agile
Sarah van Lamsweerde - Sightless Seeing #5: Black Box
Trevoga - 11 3 8 7
Sarah van Lamsweerde - Sightless Seeling #5: Black Box
X
Chassé Dancestudio's / Chassékerk
Chassestraat 64
Sat + Sun:
Check tours for this show
De performance Sightless Seeing #5: Black Box, ontwikkeld met acteur Leroy de Böck, is een zoektocht op afstand door de collectie van het voormalige Theater Instituut Nederland (TIN). Met behulp van een tactiele maquette herbeleeft Leroy zijn zoektocht langs kostuums en decors die vroeger in de schijnwerpers stonden. Zijn visuele beperking moedigt ons aan om ook onze oren en handen te activeren om onszelf in het duister te kunnen redden. Black Box creëert kleine openingen in de verborgen herinneringen van generaties theatermakers en -liefhebbers.
Credits
Concept, tekst, creatie: Sarah van Lamsweerde
Tekst, performance: Leroy de Böck
Ontwerp tactiel schaal-model: Marjoca de Greef, Sarah van Lamsweerde and Anastasija Pandilovska
Oorspronkelijk in opdracht van: Suns & Stars
Taal: Engels
Foto: Leroy de Böck
Sightless Seeing #5: Black Box is a remote quest into the collection of the former Theater Instituut Nederland (TIN). The performance creates small openings in the closeted memories of generations of theatre makers and lovers. Blind performer Leroy de Böck revives the archive’s afterimages in his mind, pulling objects that used to act in the spotlights out of the darkness. By activating our ears and hands, we find paths to knowledge other than the gaze.
Credits
Concept, text, creation: Sarah van Lamsweerde
Text, performance: Leroy de Böck
Tactile scale model design: Marjoca de Greef, Sarah van Lamsweerde and Anastasija Pandilovska
Original commission by: Suns & Stars
Language: English
Photo: Leroy de Böck
Andreas Hannes - Warping Soul
Ugo Dehaes - Simple Machines (fragment)
Liam McCall - Fr/agile
Sarah van Lamsweerde - Sightless Seeing #5: Black Box
Trevoga - 11 3 8 7
Sarah van Lamsweerde - Sightless Seeling #5: Black Box
X
Chassé Dancestudio's / Chassékerk
Chassestraat 64
Sat + Sun:
Check tours for this show
De performance Sightless Seeing #5: Black Box, ontwikkeld met acteur Leroy de Böck, is een zoektocht op afstand door de collectie van het voormalige Theater Instituut Nederland (TIN). Met behulp van een tactiele maquette herbeleeft Leroy zijn zoektocht langs kostuums en decors die vroeger in de schijnwerpers stonden. Zijn visuele beperking moedigt ons aan om ook onze oren en handen te activeren om onszelf in het duister te kunnen redden. Black Box creëert kleine openingen in de verborgen herinneringen van generaties theatermakers en -liefhebbers.
Credits
Concept, tekst, creatie: Sarah van Lamsweerde
Tekst, performance: Leroy de Böck
Ontwerp tactiel schaal-model: Marjoca de Greef, Sarah van Lamsweerde and Anastasija Pandilovska
Oorspronkelijk in opdracht van: Suns & Stars
Taal: Engels
Foto: Leroy de Böck
Unable to attend the 40 days mourning ceremony 13 years ago, Reza Mirabi now wishes to ritualize his grief (ذکر Zikr) literally meaning ‘remembrance’) for his grandfather, Jawad Mirabi, through story.
Together with cellist Sheng-Chiun Lin, Mirabi invites you to an embodied journey through time, taps into transpersonal memories and finds himself as a 12 year old boy in the Kurdish Valley of Zaman (دره زمان).
With the help of a few stones, Reza Mirabi is remembering, and reimagining a fleeting moment in the childhood of his late grandfather.
Listening To Stone Beings is part of Mirabi’s research into his family archives, to meditate on the stories of displacement, refuge, the loss of languages, practices, land and seeds, and to dance with the question of home.
Credits
Choreography, Writing, and Dance: Reza Mirabi
Cello: Sheng-Chiun Lin
Percussion: Khaled Mohamed Khaled
Thanks to: BAU and Dancing on the Edge
More about Reza Mirabi
Reza Mirabi is a choreographer, visual artist, dancer and seed collector, with a background in horticulture, environmental education, and reforestation projects in Iran, Kurdistan, India, and Portugal.
Mirabi studied Fine Arts at the University of Mumbai and graduated from DAS Choreography, Master program at the University of the Arts, Amsterdam.
With his practice, he looks for ways to enter into states of embodied listening. Listening for him becomes a choreographic process and political act to tap into archives that have been rendered invisible; both personal and collective histories, memories, and forms of loss.
More recently, Mirabi has moved out of the black box and into site-specific contexts, where listening becomes the ground for co-composing with the material textures, languages, and (hi)stories of a place.